23948sdkhjf

Oprydning i Fakta

Faktas kædedirektør Niels Karstensen har fulgt to konkrete spor til at vende forretningen. Han er snart klar til at offentligøre Faktas fremtidige DNA.
Faktas kædedirektør Niels Karstensen har nu siddet i direktørstolen i et år. Første opgave var en strategi for, hvordan Fakta-kæden kunne vende underskuddet på 100 mio. kr. Det skriver Fødevarewatch.

De to spor
Niels Karstensen har arbejdet med følgende to spor: 1 - at få styr på selskabets grundlæggende ledelse og drift af butikkerne. 2 - at arbejde med Faktas strategiske position i Danmark.

Spor 1 fik Karstensen til at flytte sit skrivebord ud i Faktas butikker – hvilket var en stor succes.

- Det er nok noget af det mest givtige, jeg har gjort. Man kan lave nok så mange analyser og kigge på nok så mange tal, men det at komme ud og tale med dine kunder i øjenhøjde er faktisk det mest givtige. Og alt hvad vi har foretaget os nu, har været med udgangspunkt i de her kunders kommentarer, konstaterer han.

Mindre rod
Kunderne ønskede mindre rod i butikkerne. Ifølge Karstensen var der for stor forskel, når man gik ind i de forskellige butikker rundt om i landet. Derfor er der blevet ryddet op i butikkerne, og er kunderne ikke tilfredse, så har de mulighed for at skrive direkte til Niels Karstensen.

Faktas strategiske position
Niels Karstensen har også undersøgt, hvad Fakta var kendt for. Udover ”det tager kun fem minutter” har Fakta reelt ikke haft nogen position, som kæden har været kendt for, lyder det fra direktøren.

Men planen er klar. Fire eksisterende butikker rundt om i landet har været testbutikker for hvad Faktas fremtidige DNA skal være. Niels Karstensen forventer at have planerne klar sidst i november, så resultaterne kan rulles ud i resten af kæden.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.098